About Me

My photo
Penang, Malaysia
Saya tak pandai memasak tapi rajin belajar demi menyediakan juadah untuk keluarga tercinta dengan air tanganku sendiri. Resepi dan Gambar yg ada kat sini saya copy/paste dari berbagai sumber hanya untuk rujukan diri sendiri sebagai sumber inspirasi dalam memasak dan untuk tatapan anak2ku kelak : Ika kamelia, Rania adelia dan Andika putra serta berkongsi dengan sesiapapun yg ingin mencuba, Bukan untuk mencari Glamour dan Publisiti Apapun saya ucapkan banyak2 terima kasih kepada semua empunya Resepi dan Gambar kat sini, minta dihalalkan Dunia Akhirat.

Members

Friday 16 August 2013

Gubahan Wang hantaran...

Saya Coppy/paste dari Blog Aku Amirul Syafique ( Pada Tuan punya blog minta halal ye saya tempek awak punya posting kat blog saya..)  untuk simpanan kod2 lah esok anak dah besaq bolehlah ikut cara ni nak buat hantaran.
bahannya,, gunting, dawai,, duit not 1 dan rm 10
kalau boleh guna yang baru kuar dari bank,, sebb duit ni keras dan senang nak bentuk
mula-mula gulung hujung duit tu,, nak guna lidi leh,, tak nak guna jari pun boleh,, disebab kan mir dah biasa buat,,, mir guna jari,, kalau korang baru nak belajar,, guna lidi satey occay,,,
so buat pada 4-4 bucu duit tu,, make sure gulung pada satu arah duit tu jangan buat depan belakang plak,,

pastu terbalikkan,, pada bahagian tengah tu,, u ols,, ronyokkan skit,, atau tolak kedalam skit

kalau expert,, picit macam ni,,,,

so picit sampai tercantum macam ni,, nampak tak?

ikat ngan dawai halusss bahagian tengah nya

bentukkan duit supaya menjadi kelopak ala-ala sudu gitiew


buat banyak-banyak,, untuk gubahan bunga ni ,, mir galak buat 4 helai duit kertas untuk bentuk satu bunga ,,
tapi kalau nak buat 3 helai duit pun boleh,,
ambil skit sesunggut bunga tu,,,

ikat ngan dawai jadi macam ni
so cantum kan pada semua kelopak yang ado.. mula2 cantum kan,, kelopak pertama dengan sesungut,,pastu cantum kan dengan kelopak yang lain


kemas-kemas kan skit,,
so jadi ler macam ni,, amacam ,, lawa tak bunga rose sesungut mir?

so hias kan skit2,, lilit dengan pelilit,, dan daun

touch up mana yang patut,, disebab kan warna tema dia silver putih,, mir letak atas pilow jer,, senang nak bawa ke dalam masjid nanti kan

eemm kena kemaskan apa yang patut,,

No comments:

Post a Comment